„Оценявам, но не развивам“ – как учителите (неволно) саботират учениците си – 1 квалификационен кредит /15.11.2025/

0 0 Гласа
Рейтинг

За кого е подходящо обучението?

Учебни предмети:

📖 Български език и литература – ✍️
където творческите и интерпретативни задачи често се свеждат до „правилно или „грешно, а обратната връзка може да е решаваща за самочувствието на ученика.

Математика – 🧮
където строгостта на оценяването често пречи на ученическата смелост да опитва и греши.

🌐 Чужди езици – 🗣️
при които формиращото оценяване и стимулиращата обратна връзка са ключови за изграждане на увереност.

🎨 Изкуства и технологии – 🎭
където субективното оценяване може да потисне индивидуалността или иновативността на учениците.

🏛️ История и обществени науки – 🧭
където е важно да се стимулира критическото мислене, а не заучаването.

Възрастови групи:

📘 5. – 7. клас
Това е критичен период, в който учениците вече имат изградено мнение за себе си като „можещи“ или „неможещи“. Тук учителите често неволно засилват тези вярвания чрез стереотипно оценяване или липса на индивидуален подход.

📕 8. – 12. клас
При по-големите ученици фокусът върху външните резултати и изпити често изтласква развиващата роля на учителя.

Обучението е силно препоръчително за учители, които искат да комбинират резултатност с човешко отношение.

Повече за обучението:

🔴 Големият проблем: Вашето оценяване може да саботира учениците ви.
Учителите влагат сърце и душа в преподаването, но когато дойде моментът за оценяване, тестовете провалят всичко:
❌ Стрес и страх вместо мотивация – учениците се притесняват не дали знаят, а дали ще „изгърмят“ на теста.
❌ Запомняне вместо разбиране – оценките се основават на наизустяване, а не на реални умения.
❌ Клиширани изпитни формати, които не отразяват действителния напредък – отличниците са просто добри в механично възпроизвеждане, а останалите се демотивират.

Истината е болезнена: ако все още разчитате само на тестове, може би оценявате грешните неща. А това може да саботира бъдещето на учениците ви.
Готови инструменти, които ще заменят тестовете – ще научите как да оценявате знанията без стрес и наизустяване.

💡 Ще получите отговори на въпроси като: 
🎯 Как да измервате реалните умения – проектно-базирано оценяване, игровизация, портфолиа, самооценка и динамични рубрики.
🚀 Как да направите оценяването инструмент за развитие, а не наказание.
📌 Как да защитите новите методи пред родители и ръководство – за да ви подкрепят, вместо да ви пречат.

По време на обучението ще имате възможност да зададете и други въпроси, които ви вълнуват. Ако пък имате предварителни искания по определени въпроси, които да бъдат разгледани, не се колебайте да ги опишете като (гласов) коментар в полето по-долу. 

🎁 Ексклузивен бонус: Достъп до готови шаблони и практически примери, които да приложите веднага след обучението!

Запишете се за обучението „Оценявам, но не развивам“ – как учителите (неволно) саботират учениците си“, което ще се проведе на 19.07.2025 г. от 10:30 до 14:30 ч.

За да получите квалификационен кредит, трябва да попълните коректно своите данни в този формуляр.