Трансакционни стратегии за облекчаване на стреса и благополучието на учителите  – 1 квалификационен кредит /19.07.2025/

0 0 Гласа
Рейтинг

Как да поддържаме здрав разум и устойчиво благополучие в условията на претоварени паралелки, нарастваща административна тежест и дигитален преход в българското училище

За да получите квалификационен кредит, трябва да попълните коректно своите данни в ТОЗИ ФОРМУЛЯР.

За кого е подходящо обучението?

Обучението е за учители, които усещат, че натоварването с документи, големите класове и постоянните промени в учебните програми засилват стреса им и влияят върху мотивацията на учениците. Тук ще намерите устойчиви решения, базирани на доказани психологически модели, които ще ви помогнат да възстановите баланса и да създадете подкрепяща среда в класната стая.

🔴Какво ви пречи в момента?

  • Постоянни промени в образователните стандарти и очаквания
  • Увеличена административна отчетност и проверки
  • Нарастващо натоварване с дистанционно и присъствено обучение
  • Емоционално претоварване от големия брой ученици и разнообразните им потребности

Традиционните методи обикновено…

🔄 Се фокусират върху бързи решения (правила и наказания), без да адресират корените на стреса.

📋 Увеличават бюрокрацията, вместо да намаляват напрежението.

⏳ Не оставят време за индивидуална подкрепа на учениците и за грижа за сaмите вас.

🔴Какво НЕ работи?

❌ Етикетиране („проблемни паралелки“, „слаби ученици“) без разбиране на причините.

❌ Липса на емпатия и активно слушане.

❌ Универсални методи без индивидуален подход.

❌ Пропускане на собственото благополучие – когато учителят е изтощен, ефектът върху учениците е нулев.

⚠️ Резултатът?

  • Изтощени и демотивирани учители
  • Повишена тревожност и конфликти в клас
  • Нарушен учебен процес и по-ниски постижения

💡Какво ще ви даде това обучение?

1. Контекстуализирани рамки и модели

  • PERMA+ – за цялостно благосъстояние (Позитивни емоции, Ангажираност, Междуличностни отношения, Смисъл, Постижения + здраве)
  • Личностно-центрирана терапия (Карл Роджърс) – емпатия и безусловно приемане
  • Трансакционен анализ – как нашите его-състояния и „игри“ влияят на стреса

2. Практически стратегии, адаптирани за българската училищна реалност

  • Техники за релаксация и бързи паузи, приложими в претоварените ни условия
  • Инструменти за управление на времето и справяне с административната тежест
  • Подходи за подкрепа на ученици с различни нужди – от тревожност до цифрова преумора
  • Персонализиране на ресурсния план според натоварването в българския образователен контекст

3. Отговори на актуални въпроси:

Как да намалим стреса, породен от честите промени в наръчниците и програмите?

Как да прилагаме PERMA+ при голям брой ученици и недостиг на време?

Кои упражнения за релаксация са ефективни в клас с над 25 ученици?

Как да развием емоционална интелигентност и у себе си, и у учениците в условия на дигитално и присъствено обучение?

Как да съчетаем трансакционен анализ и роджърсиански подход в бързо темпо?

По време на обучението ще имате възможност да зададете и други въпроси, които ви вълнуват. Ако пък имате предварителни искания по определени въпроси, които да бъдат разгледани, не се колебайте да ги опишете като (гласов) коментар в полето по-долу. 

Запишете се за обучението „Трансакционни стратегии за облекчаване на стреса и благополучието на учителите“, което ще се проведе на 19.07.2025 г. от 10:30 до 14:30 ч.

За да получите квалификационен кредит, трябва да попълните коректно своите данни в този формуляр.