Как да поддържаме здрав разум и устойчиво благополучие в условията на претоварени паралелки, нарастваща административна тежест и дигитален преход в българското училище
За да получите квалификационен кредит, трябва да попълните коректно своите данни в ТОЗИ ФОРМУЛЯР.
За кого е подходящо обучението?
Обучението е за учители, които усещат, че натоварването с документи, големите класове и постоянните промени в учебните програми засилват стреса им и влияят върху мотивацията на учениците. Тук ще намерите устойчиви решения, базирани на доказани психологически модели, които ще ви помогнат да възстановите баланса и да създадете подкрепяща среда в класната стая.
🔴Какво ви пречи в момента?
- Постоянни промени в образователните стандарти и очаквания
- Увеличена административна отчетност и проверки
- Нарастващо натоварване с дистанционно и присъствено обучение
- Емоционално претоварване от големия брой ученици и разнообразните им потребности
Традиционните методи обикновено…
🔄 Се фокусират върху бързи решения (правила и наказания), без да адресират корените на стреса.
📋 Увеличават бюрокрацията, вместо да намаляват напрежението.
⏳ Не оставят време за индивидуална подкрепа на учениците и за грижа за сaмите вас.
🔴Какво НЕ работи?
❌ Етикетиране („проблемни паралелки“, „слаби ученици“) без разбиране на причините.
❌ Липса на емпатия и активно слушане.
❌ Универсални методи без индивидуален подход.
❌ Пропускане на собственото благополучие – когато учителят е изтощен, ефектът върху учениците е нулев.
⚠️ Резултатът?
- Изтощени и демотивирани учители
- Повишена тревожност и конфликти в клас
- Нарушен учебен процес и по-ниски постижения
💡Какво ще ви даде това обучение?
1. Контекстуализирани рамки и модели
- PERMA+ – за цялостно благосъстояние (Позитивни емоции, Ангажираност, Междуличностни отношения, Смисъл, Постижения + здраве)
- Личностно-центрирана терапия (Карл Роджърс) – емпатия и безусловно приемане
- Трансакционен анализ – как нашите его-състояния и „игри“ влияят на стреса
2. Практически стратегии, адаптирани за българската училищна реалност
- Техники за релаксация и бързи паузи, приложими в претоварените ни условия
- Инструменти за управление на времето и справяне с административната тежест
- Подходи за подкрепа на ученици с различни нужди – от тревожност до цифрова преумора
- Персонализиране на ресурсния план според натоварването в българския образователен контекст
3. Отговори на актуални въпроси:
✅ Как да намалим стреса, породен от честите промени в наръчниците и програмите?
✅ Как да прилагаме PERMA+ при голям брой ученици и недостиг на време?
✅ Кои упражнения за релаксация са ефективни в клас с над 25 ученици?
✅ Как да развием емоционална интелигентност и у себе си, и у учениците в условия на дигитално и присъствено обучение?
✅ Как да съчетаем трансакционен анализ и роджърсиански подход в бързо темпо?
По време на обучението ще имате възможност да зададете и други въпроси, които ви вълнуват. Ако пък имате предварителни искания по определени въпроси, които да бъдат разгледани, не се колебайте да ги опишете като (гласов) коментар в полето по-долу.
Запишете се за обучението „Трансакционни стратегии за облекчаване на стреса и благополучието на учителите“, което ще се проведе на 19.07.2025 г. от 10:30 до 14:30 ч.
За да получите квалификационен кредит, трябва да попълните коректно своите данни в този формуляр.